Klubkártya Gyakran Ismételt Kérdések
Mi az a klubkártya?
A klubkártya a Sportról szóló 2004. évi I. törvény (továbbiakban Sport tv.) 72/A § (1) bekezdése alapján személyazonosításra alkalmas, fényképpel ellátott, kedvezményekre jogosító kártya.
Mi volt a Futballkártya?
A klubkártya egyik típusa az úgynevezett Futballkártya volt, amelyet az MLSZ bocsátott ki azoknak, akik nem kötődtek egyetlen klubhoz, illetve leginkább válogatott mérkőzésekre látogattak ki. Az MLSZ a Futballkártya rendszerének megszűntetéséről döntött. A korábban kiadott kártyákat az MLSZ legkésőbb 2024.12.31-ig visszavonja. Az MLSZ döntése NEM érinti a többi klub által kiadott klubkártyákat, azok (az adott klub ellenkező döntéséig) továbbra is érvényben maradnak.
Mi a klubkártya célja?
A klubkártya célja, hogy egyszerűsítse és gyorsítsa a jegy- és bérletvásárlás folyamatát azzal, hogy elegendő a pénztárban/jegyirodában a kártyát átnyújtani, az adatokat a rendszer automatikusan feltűnteti a jegyen, illetve online jegyvásárláskor is elegendő a kártya sorszámát és PIN kódját megadni, az adatokat a rendszer automatikusan kitölti. A klubkártya továbbá kedvezményekre is jogosíthat (klubtól függően), valamint segíti a kapcsolattartást a klub és a szurkolók között. A klubkártya a mérkőzésre történő belépéskor személyazonosításra is alkalmas.
Átruházható-e a klubkártyám másra?
A klubkártya személyhez kötött, azaz másra nem ruházható át.
Hol válthatok ki klubkártyát?
Egy szurkoló egy időben egyetlen klubnál lehet klubtag (azaz egy klubnál lehet klubkártyája).
Hány darab klubkártyám lehet egyidőben?
Egy szurkolónak egy időben csak egyetlen érvényes kártyája lehet egy klubnál. Ha új kártyát vált ki ugyanannál a klubnál, akkor a régi kártyáját letiltják.
Hogyan ellenőrzik, hogy másik klubnál van-e kiváltott klubkártyám?
A klubkártya rendszerek közötti kommunikációt a klubkártya regiszter biztosítja. A klubkártya regiszter tárolja a kiadott klubkártya számát, a klub azonosítóját és a személyes adatokból képzett – nem visszafejthető – úgynevezett hash kódot (SHA256 algoritmus alapján). Ha a regiszterben már szerepel a klubtag hash kódja, akkor újabb klubhoz kötődő kártya kiadása nem engedélyezett. Az egyes klubkártya rendszerek nem érik el egymás adatait, közvetlenül nem kommunikálnak egymással.
Mit kell tennem, ha másik klubnál szeretnék új klubkártyát kiváltani?
Először vissza kell szolgáltatni a régi klubkártyát a kibocsájtónak és írásban kell kérni a klubtagság törlését. Az új klubnál az új klubkártya csak
ezután igényelhető.
Mi történik a regisztráció során megadott személyes adataimmal?
Az érintett klub az általa kiadott Adatkezelési Tájékoztatóban megadott módon köteles az adatok kezelését végezni. Klubkártyával történő jegyvásárlás során személyes adatai átadásra kerülnek a jegyrendszer részére. A jegyvásárlás során személyes adataiból képzett HASH kód átadásra kerül az ORFK által üzemeltetett Sportrendészeti Nyilvántartás részére is. Amennyiben a regisztráció során vagy később hozzájárult adatai marketing célú kezeléséhez, akkor az érintett klub marketing célú megkereséseket küldhet Önnek, vagy átadhatja adatait az Adatkezelési Tájékoztatóban lévő további adatfeldolgozók részére.
A kártya kiállításnak van-e díja?
Az egyes klubok szabadon dönthetnek a kártya kiállítás díjáról. Kérjük, érdeklődjön az adott klubnál a részletekről. Általánosságban elmondható, hogy a klub a kártya előállításra és ügyintézésre számol fel díjat, és nem a klubtagság létesítésére, azaz minden egyes új kártya kiállításakor a díjat újra ki kell fizetni.
Hol vehetem át az előregisztrált klubkártyámat?
Az előregisztrált klubkártya a klub által biztosított átvételi pontokon vehető át. Amennyiben az adott átvételi ponton kártya nyomtatási lehetőség is van, úgy a kártyája a regisztrációt követően azonnal átvehető. A részletekről, kérjük, érdeklődjön az érintett klubnál. Az átvételi helyekről az előregisztráció második lépésében tájékozódhat részletesen.
Hány nap alatt készül el a kártyám?
Azokon a kártya átvételi pontokon, ahol van kártyanyomtatási lehetőség, a kártyája a regisztrációt követően azonnal átvehető. A többi esetében, kérjük, érdeklődjön a klubnál.
Átveheti-e kártyámat meghatalmazott?
Nem, a kártyát csak a tulajdonos veheti át személyazonosságának igazolása után.
A 14 év alatti gyermekeket törvényes képviselőjük igazolja.
Postán kiküldik-e a kártyát?
A kész kártyát postán nem küldik ki, az csak személyesen vehető át. A kártya átvételekor alá kell írni az Adatkezelési Nyilatkozatot is.
16 év alatti személyek esetében az Adatkezelési Nyilatkozatot csak a törvényes képviselőjük írhatja alá.
Regisztrációt követően megtudhatom-e a kártyám sorszámát telefonon?
Nem, mert a kártya jegyvásárlás során személy azonosításra alkalmas, így telefonba nem adható ki a száma. Ráadásul az átvételhez alá kell írni az Adatkezelési Nyilatkozatot is, ami előtt a kártya nem használható.
Mennyi ideig érvényes a klubkártyám?
A kártya érvényességi idejét a kibocsájtó klub határozza meg. A klubok által kibocsájtott klubkártyák érvényességi ideje általában a kiállítástól számított 3-5 év. A részletekről, kérjük, érdeklődjön az érintett klubnál.
Mi történik a regisztráció során feltöltött fényképemmel?
A kártya sikeres kinyomtatása után a rendszer automatikusan törli
a fényképet.
Mennyi idő alatt kell átvennem az előregisztráció során igényelt kártyámat?
A kártyáját az előregisztráció után 30 naptári napon belül kell átvennie ellenkező esetben a regisztráció automatikusan törlődik a rendszerből.
Milyen kedvezményekre jogosít a klubkártya?
A kártyához kedvezményes szolgáltatások kapcsolhatók, amelyről a kibocsátó dönt. Az esetleges kedvezményekről érdeklődjön a kibocsátónál.
Mi történik, ha visszavonom a személyes adataim marketing célú felhasználására adott hozzájárulásomat?
A klub a jövőben nem küld további marketing célú megkeresést, illetve nem gyűjti tovább a jegyvásárlási gyakoriságokat. Amennyiben a klubtag a marketing célú hozzájárulását visszavonja, úgy elveszítheti a rendelkezésére bocsájtott kedvezményeket.
Mi történik, ha lejár a kártyám?
A lejárt kártyákat a rendszer automatikusan letiltja, velük jegyvásárlás nem lehetséges. A kártya lejáratát követő 60 napon túl a személyes adatok automatikusan törlődnek. A lejárat után a mérkőzések látogatásához új kártyát kell kiváltani és a kért adatokat ismét meg kell adni, és az esetlegesen elért kedvezmények elvesznek.
Ezért célszerű még a lejárat végdátuma előtt új kártyát kiállíttatni. Amennyiben
a lejárat előtt új kártyát igényel, akkor a személyes adatai megmaradnak és az
esetlegesen elért kedvezményei sem vesznek el.
Mit kell tennem, ha hamarosan lejár a kártyám?
Célszerű minél előbb új kártyát kiváltani. A kártyák hosszabbítására nincs mód, csak új kártya igénylésére.
Amennyiben a klubkártya lejárt, azt a rendszer automatikusan letiltja és a kártya lejártát követő 60. nap után a személyes adatok automatikusan törlődnek a rendszerből (de e 60 nap alatt új kártyára regisztrálni nem lehet).
Honnan tudhatom, mikor jár le a kártyám?
A klubkártya a kiállító sportszervezet által meghatározott ideig érvényes. A klubkártya lejárata (és a klubtag egyéb személyes adatai) megtekinthetőek a https://klubkartya.mlsz.hu oldalon bejelentkezés után. A bejelentkezéshez érvényes klubkártya szám és titkos PIN kód megadása szükséges. A lejárati dátum a kártyára rányomtatásra is kerülhet. Továbbá érdeklődhet a kibocsájtó klub ügyfélszolgálatán is. Amennyiben hozzájárult a kapcsolattartási célú adatkezeléshez és megadta e-mail címét, úgy a lejárat előtt 30 nappal értesítő e-mailt küld az érintett klubkártya rendszer.
Mit kell tennem, ha lejárt a kártyám?
Új kártyát kell kiváltani, ami új regisztrációnak minősül.
Mit kell tennem, ha elvesztettem a kártyámat?
Ha a kártya elveszett, ellopták vagy megrongálódott, akkor ezt a tényt a kibocsájtónak 3 munkanapon belül jelezni kell, aki gondoskodik a kártya visszavonásáról. Az igényelt új kártya új számmal kerül kiállításra, a régi kártya száma nem állítható vissza. Amennyiben 30 napon belül
és még a régi kártya érvényességi idején belül nem váltja ki új kártyáját, úgy a klubtagsága automatikusan és visszaállíthatatlanul törlődik.
Mit kell tennem, ha jelentősen megváltozott a külsőm, vagy a kártya felülete lekopott?
Ha a kártya személyazonosításra már nem alkalmas, akkor új kártyát kell igényelni.
Mit kell tennem, ha megváltoztak a személyes adataim?
Amennyiben személyes adatai módosultak, akkor ezt 8 munkanapon belül írásban jeleznie kell a kibocsájtónak, aki a régi kártyát visszavonja és az új adatokkal új kártyát állít ki.
Melyik klubok csatlakoztak a központi üzemeltetésű klubkártya rendszerhez?
BÉKÉSCSABA 1912 ELŐRE, BUDAPEST HONVÉD, DVTK, GYŐRI ETO FC, KISVÁRDA FC, MEZŐKÖVESD ZSÓRY FC, MTK BUDAPEST, NYÍREGYHÁZA SPARTACUS FC, PAKSI FC, PUSKÁS AKADÉMIA FC, SZEGED-CSANÁD GROSICS AKADÉMIA, SZOMBATHELYI HALADÁS, ÚJPEST FC, VASAS FC, ZTE FC
Hol találok információt a Fradi-kártyával vagy Nagyerdei Stadion-kártyával történő jegyvásárlás lehetőségeiről?
A Fradi-kártyával kapcsolatos információkért, kérjük, keresse fel a www.fradi.hu oldalt.
A Nagyerdei Stadion-kártyával kapcsolatos információkért, kérjük, keresse fel a www.nagyerdeistadion.hu oldalt.
Mit kell tennem, ha klubtagságomat töröltetni szeretném?
A klubtag bármikor dönthet úgy, hogy klubtagságát a továbbiakban nem kívánja fenntartani.
Ha e döntését írásban jelzi a kibocsátónak, akkor a klubkártyát bevonják és a klubtag adatai törésre kerülnek.
A tagság törlése kérhető a https://klubkartya.mlsz.hu
oldalon a kártyaszám és a titkos PIN kód megadásával is.